De Retelli Drago is een elektrische brommer met de uitstraling van een naked-bike. Het ijzersterke frame welke bij de 25km en 45km elektrische versie is gebruikt, wordt ook bij zijn 125cc en 150cc broertjes gebruikt, dus degelijk is hij zeker. De elektromotor is bijzonder pittig wat garant staat voor een dynamische rijbeleving. Normaal zouden we zeggen zien=kopen, maar na een proefrit ben je gegarandeerd verkocht! Zoek je een pittige brommer die volledig elektrisch is, en er bovendien fantastisch uitziet? Dan is de Retelli Drago helemaal iets voor jou!
De Drago is een elektrische brommer welke is geïnspireerd door de naked bike motor. Een naked bike wordt vaak vergeleken met een uitgeklede versie van een sportmotor, waarbij de stroomlijnkuip dus is weggelaten. Hierdoor komt ook het frame in beeld, welke bij de Drago er mooi en degelijk uitziet. Degelijk is deze brommer zeker, want er zijn benzineversies op de markt met een 125cc en 150cc motorblok. Deze beschikken over identiek hetzelfde frame, als de elektrische Drago. Daarmee is het frame dus letterlijk ijzersterk.
De wielen zijn wellicht kleiner dan bij de gemiddelde motor, maar dat maakt hem niet minder klein. De Drago, welke beschikt over 12 inch wielen, staat wat hoger op de ‘poten’ waardoor hij een normale – volwassen – hoogte heeft. Door de afstand is meer ruimte tussen het achterwiel en het zadel gecreëerd, wat zijn sportieve uitstraling benadrukt. Al met al heeft de elektrische brommer een zeer volwassen en stoer uiterlijk die gezien mag worden! Iemand achterop meenemen is ook mogelijk, maar heel veel ruimte is er niet.
Een opmerkelijk iets aan deze elektrische brommer is de power die je ervaart wanneer je gas geeft. Nu is het al wel bekend dat elektrische scooters een stuk krachtiger zijn dan versies met een benzinemotor, maar de Drago doet daar nog een schepje bovenop. Als je een elektrische brommer zoekt met een pittige rijbeleving dan moet je zeker de Drago kopen.
Het verschil tussen de Drago en de andere elektrische scooters, is dat de Drago beschikt over een 72 volt motor. Meestal is het voltage van de motor een stuk lager, en daardoor ook het piekvermogen. Doordat de fabrikant gekozen heeft voor een hogere spanning, is het hele systeem ook efficiënter. Met andere woorden kun je meer kilometers op een acculading rijden. De standaard accu heeft een capaciteit van 32 Ah waarmee je 60 – 80km kunt afleggen. Een ander leuk detail is dat de accu op de plek zit waar normaal de brandstofmotor zit. Hierdoor is het zwaartepunt laag gehouden wat ten goede komt aan de wegligging. De motor zit bij de elektrische Drago in het achterwiel gemonteerd en beslaat de volle 12 inch van de velg.
De elektrische Drago is van alle gemakken voorzien, en zelfs een digitaal LCD beeldscherm mag niet ontbreken. Hierop kun je precies aflezen hoeveel kilometer je nog kunt rijden op de resterende accu capaciteit.
Drago | 45km/u |
---|---|
Motorkracht | 2200W |
Accu | 1 x Lithium-ion 72V 32Ah |
Oplader | 5 Amp |
Max. bereik | 60-80km |
Gewicht | 70kg |
Max. laadtijd | 5 uur |
Max. gewicht | 200kg |
Max. snelheid | 45km/u |
Hoogte / breedte / lengte | 81 / 56 / 163cm |
Voor- / achterrem | Schijf / Schijf |
Voor- / achterband | 120/70×12 / 120/70×12 |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Uitneembare accu | Nee |
Keyless-Go | Ja |
Alarm | Ja |
Kleuren | Wit, Zwart, Rood |
Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief!
Wie zijn wij?
Dé specialist in reparaties, onderhoud en verkoop van (groene) tweewielers in ’t Gooi en omstreken!
Neem contact op: